Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Starostlivosť o pleť a telo / 25. July 2024 / PR

Obľúbená značka vitamínov predstavuje kozmetiku

Slovenská firma s notoricky známymi vitamínmi vo forme ružových gumíkov na podporu výživy vlasov na trhu pôsobí už takmer 10 rokov. Bloom Robbins sa momentálne zameriava na uvedenie vlasovej kozmetiky, ale svoje portfólio rozšírila aj o doplnky výživy zamerané na pleť, imunitu alebo spánok. Jej zakladatelia manželia Zuzana a Adam Cvikoví opisujú, ako začali podnikať, ako balansujú súkromný a pracovný život a aj to, čo je na vývoji úspešných vitamínových doplnkov najnáročnejšie.

Obľúbená značka vitamínov predstavuje kozmetiku

S podnikaním ste začali v mladom veku, kedy sa mnoho ľudí podnikať možno ešte bojí. Čo vám dodalo odvahu sa do projektu pustiť?

Zuzana: Vždy bolo mojím snom viesť vlastný biznis, ale, samozrejme, bála som sa začať. Najskôr som plánovala, že by som si po skončení školy mohla otvoriť kozmetický salón. Mala som však dvadsať rokov, a keď som zistila, čo všetko to zahŕňa, vydesilo ma to. Keď do môjho života prišiel Adam, ten ma v sne podnikať podporil. Povedal mi, nech si niečo nájdem, a že on mi pomôže. Prvým spoločným krokom bol e-shop, kde sme predávali produkty iných výrobcov, a už vtedy sme zistili, že nám to spolu ide.

Adam: Zuzka mi zo začiatku pri svojej full-time práci stále opakovala, že by chcela podnikať. Ja už som to s dvoma kamarátmi skúsil, a síce sme vtedy nič nezarobili, ale získal som skúsenosti s marketingom a web developmentom. Tak som ju posmelil, aby to vyskúšala. Vedel som, že dokážem pripraviť stránku a nastaviť úvodnú reklamu. Plánom bolo, aby si Zuzka privyrobila popri bežnej práci, ale časom nám z projektu vyrástol fungujúci biznis. Plynule sme sa od predaja výrobkov rôznych dodávateľov dostali k tomu, že sme chceli vytvárať vlastné produkty a nebyť závislí na iných značkách. Vlastný brand prišiel po asi štyroch rokoch.

Vaším úplne prvým produktom boli kapsule pre výživu vlasov. Ako vznikol prelomový nápad zmeniť textúru na dnes už legendárne gumíky?

Zuzana: Pri prvom produkte sme začínali sme s myšlienkou pomáhať ľuďom. Obaja máme veľmi blízko k oblasti starostlivosti o vlasy a vnímali sme, že problémy s vlasmi rieši mnoho žien aj mužov.

Adam: Tým, že sme predtým predávali širšie portfólio produktov, sme videli potenciál vlasových výživových doplnkov. Chceli sme teda vytvoriť jeden dobrý produkt a po uvedení kapsulovej vlasovej výživy na trh sme dostali fantasticky pozitívnu odozvu. Zrazu nám ženy písali doslova litánie o tom, ako skúšali stovky produktov a pomohol im až ten náš. Dodalo nám to obrovskú energiu pokračovať v oblasti ďalej. Trend gummies, teda funkčných výživových doplnkov v zábavnej forme, sme prvýkrát videli v Amerike. Chceli sme „gumíky“ vyskúšať, ale vyvinúť produkt, ktorý by nielen fungoval, ale aj úžasne chutil, trvalo ohromne dlhú dobu. Zo začiatku sa textúra napríklad rozpadávala, potom v nich bola príliš výrazná chuť B vitamínov. Toto sú problémy, ktoré pri kapsulách neriešite. Po asi roku a pol sme konečne dospeli k zloženiu bez chemických farbív a konzervantov, s ktorým sme boli spokojní a ktoré nám chutilo.

Názov ste po čase zmenili z Bloom Hair na Bloom Robbins. Zároveň produkty prešli redizajnom a Bloom Robbins získalo novú vizuálnu identitu. Čo stálo za touto zmenou?

Zuzana: Ako Bloom Hair sme sa dostali do bodu, kde sme pokryli množstvo vlasových problémov. Chceli sme zákazníkom pomáhať ďalej a začali sme sa zaujímať o oblasti spánku, stresu a imunity. Názov Bloom Hair bol v tom momente už limitujúci. Rozhodli sme sa preto pre nový názov a ruka v ruke s ním prišla aj nová vizuálna identita.

Adam: Po vizuálnej stránke sme od elegantného dizajnu Bloom Hair chceli prejsť k niečomu výraznejšiemu, zapamätateľnejšiemu a hravému. Bloom Robbins je z môjho pohľadu drzejší a viac crazy.

Recenzie vašich produktov od užívateliek sú vynikajúce. Ako prebieha proces výroby výživových doplnkov od nápadu po finálny produkt? Ako ste vedeli, čo naozaj bude fungovať?

Adam: Obleteli sme asi polovicu Európy a snažili sa nájsť výrobcu s vlastným R&D tímom (pozn. redakcie: Research & Development). Vedeli sme, čo od produktu chceme a využívali sme odborníkov a výživových poradcov na výber toho pravého. S výrobou sme začali v Anglicku a postupne sme výrobu rozšírili a diverzifikovali na 5 miest, pričom celá výroba prebieha v Európe. Európska kvalita je pre nás jedným zo základných pilierov.

Dnes už máte v portfóliu doplnky nielen na výživu vlasov, ale napríklad aj na podporu trávenia a imunity. Koľko vám trvá dosiahnuť zloženie so želanými výsledkami?

Adam: V gumíkovej forme je to veľmi komplikované. Identifikácia cieľov a výskum ingrediencií s najväčším počtom klinických štúdií sú v porovnaní s doladením chute jednoduché. Výsledná chuť trvá z celého procesu najdlhšie.

Sú niektoré z produktov inšpirované vlastnou wellness cestou? Testujete ich zo začiatku na sebe?

Adam: Celý proces začína vždy u nás. Tým, že veľa pracujem, niekedy horšie spím a mám viac stresu, čo sa podpisuje na imunite. Sedliackym rozumom si vždy vyberieme kategóriu, ktorej sa chceme venovať. Potom na sebe testujeme už pripravené vzorky. Naším rekordom je 18 verzií šampónu na vlasy, ktorý práve uvádzame na trh.

Ktoré sú súčasťou vašej momentálnej rutiny?

Zuzana: Kvôli dojčeniu teraz neberiem doplnky na spánok a na stres, ale inak všetky vrátane kozmetiky.

Adam: Ja užívam doplnky na vlasy, spánok a stres.

Je dôležité dbať na zdravú stravu alebo ju stačí doplniť „gumíkmi“?

Zuzana: Vyvážená strava je základ.

Adam: V prvom rade máme živiny dostať z potravy. Keď však živiny chýbajú, vlasy vypadávajú, rastú menej alebo slabšie. To je dôvod, prečo klienti siahajú po našich produktoch, napríklad po bestselleri – vitamínoch na vlasy. Ruku na srdce, nie každý máme nonstop dokonalú stravu a vitamíny sa dajú v tejto forme efektívne doplniť. Vitamíny na zlepšenie pleti sú na báze populárneho kolagénu.

V čom vyniká zloženie Bloom Robbins voči ostatným kolagénovým produktom?

Adam: Sami sme vnímali, koľko kolagénu sa od iných výrobcov na trhu nachádza. Kolagén nám už pôvodne prišiel ako mierne klišé, ale v rámci prieskumu sme sa najvernejších zákazníkov pýtali, aký produkt by chceli, a kolagén bol spomedzi asi dvadsiatich produktov na prvom mieste. Záležalo nám potom na pridanej hodnote a vytvorili sme komplex s kyselinou hyalurónovou, zinkom, selénom, vitamínom C a probiotikami a dali ho opäť do formy gummies.

Zuzana: Každý náš produkt musí účinkovať. Recenzie zákazníkov sú pre nás najdôležitejšou fázou. Keď sú ľudia s produktom spokojní a navzájom si to povedia, je to najlepší marketing.

Podnikáte v rôznych krajinách Európy aj USA. Aký je z vašej skúsenosti najväčší rozdiel medzi americkým a európskym trhom?

Adam: V Amerike sme ako dvaja naivní dvadsaťpäťroční ľudia začínali. Naším cieľom bolo a naďalej je stať sa svetovou firmou. Nechcem sa tváriť, že sme v Amerike úplne etablovaní. Najväčší rozdiel medzi lokálnym a americkým trhom je pre nás v tom, že ten americký nepoznáme stopercentne. Nežijeme tam a nevieme úplne presne identifikovať trendy a ich tendencie. Všetky naše produkty majú FDA Approval a sú na predaj pripravené, ale dostať ich napríklad medzi úspešné influencerky alebo cieliť správnu reklamu je náročnejšie ako v Európe. Na druhej strane je to jeden jazyk a jedna mena, čo je veľká výhoda.

S Bloom Robbins máte veľký úspech na sociálnych sieťach, čo považujete za kľúčové?

Zuzana: Podľa mňa je to autentickosť osobnej skúsenosti ľudí. Influencerky nebriefujeme v štýle diktovania čo musia povedať. Zaujíma nás individuálny príbeh. Niekomu vlasy padajú, iným sa lámu, niekomu nerastú vôbec. My im produkty pošleme na vyskúšanie a potom zisťujeme spätnú väzbu. Očakávania nikdy nie sú definované na začiatku.

Adam: Veľa ľudí má predsudky voči forme cukríkov. Myslia si, že nemôžu fungovať. S tým sme sa stretli aj u influenceriek, ktoré sú často pozitívne prekvapené účinkom. Spoluprácu vždy začíname, až keď sú spokojné s výsledkom. Výstupy sú v tom prípade autentické.

Je podnikanie s životným partnerom náročné? Ako si nastavujete vo vzťahu hranice?

Zuzana: Hranicami by som to nenazvala. Podnikanie beriem ako súčasť nášho života, aj keď je náročné. Momentálne sa stáva napríklad to, že ja som s dcérou doma a Adam príde večer a do 23. h riešime pracovné témy. Vtedy mu poviem, nech už je konečne ticho (smiech).

Adam: Podnikanie je časovo náročné a často ide na úkor osobného života, ale spokojnosť zákazníkov nám ukazuje, že to za to stojí. Veľmi nás to baví. Predtým, ako sa nám narodilo dieťa, sme boli spolu prakticky 24 hodín denne.

Zuzana: To bolo pre nás obidvoch paradoxne super. Ná

ročnejšie obdobie prišlo, až keď som zostala doma s dcérou a Adam naďalej pracoval. Vlastne sme neboli zvyknutí spolu nebyť.

Dokážete v súkromí vypnúť?

Adam: Ja s tým mám väčší problém ako Zuzka.

Zuzana: Odkedy máme dcéru, pracujem oveľa menej a moje činnosti sú potom rôznorodejšie. Adam je v pracovnom nasadení stále a pochopiteľne sa potom odpútava ťažšie. Veľmi nám pomáha zmeniť prostredie.

Aké sú vaše tipy na zdravý pracovno-súkromný vzťah?

Adam: Je to veľmi individuálne a netrúfam si radiť ostatným. Náš štýl by určite mnohým nevyhovoval, byť spolu 24 hodín denne môže byť pre niektoré vzťahy nezdravé. Balans hľadáme stále a to, ako vyzerá, sa mení aj zo dňa na deň.

Ako vyzerá váš bežný pracovný deň odkedy ste rodičia verzus predtým?

Zuzana: Nonstop verzus s mierou. Prvý rok po pôrode som nepracovala vôbec, musela som si zvyknúť na rolu matky a byť tu pre našu dcérku, ktorá ma potrebovala. Vo firme som si všetko nastavila tak, aby som mohla na istý čas odísť do úzadia. Bolo to možno náročnejšie, ale vybrala som si to sama. Po roku už som sa chcela opäť sebarealizovať, ale je to stále v menšej miere ako predtým.

Minulý rok ste uviedli na trh aj vlasovú kozmetiku. Čím je výnimočná?

Adam: Výnimočne dlho sme ju pripravovali (smiech). Po vitamínoch sú zákaznícke očakávania ohromne vysoké a vedeli sme, že musíme tento potenciál naplniť. Momentálne máme v ponuke sérum na rast vlasov, masky, a tento rok budeme uvádzať aj niekoľko šampónov, napríklad novinky Repair a Nourish určené na rôzne typy vlasov.

Zuzana: Mojimi rukami neprejde produkt, za ktorý by sme sa stopercentne nepodpísali. Vlasovú kozmetiku sme skúšali v celom tíme s rozličnými typmi vlasov a našli sme maximálnu zhodu.

Aké sú plány do budúcnosti? Prídu časom nové kategórie produktov?

Adam: Nechceme byť značkou so stovkami produktov. Starostlivo vyberáme ponuku poskladanú z vecí, ktoré naozaj fungujú a tento rok sa sústreďujeme na vlasovú kozmetiku. V procese vývoja máme veľa produktov, ale nie všetky, čo začneme vyvíjať, uvedieme na trh. Viem si predstaviť viac výživových produktov v kategóriách mentálneho zdravia, imunity a spánku.

Zuzana: Uvidíme, nový produkt si k nám väčšinou nájde cestu prirodzene sám.

Viac o vitamínoch Bloom Robbins nájdete na ich webstránke.

    1507

    Súvisiace články