Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Made in Czecho-Slovakia / 14. June 2013

Témou 15. ročníka Designbloku budú Ikony

Designblok ‒ týždeň dizajnu a módy oslavuje v roku 2013 svoje jubilejné 15. výročie.

Témou 15. ročníka Designbloku budú Ikony

14.6.2013

Designblok ‒ týždeň dizajnu a módy oslavuje v roku 2013 svoje jubilejné 15. výročie. Prvý ročník prebehol na jeseň roku 1999 a medzi jeho prvými účastníkmi boli spoločnosti Vitra, Konsepti, Belda Factory či dizajnérka Klára Nademlýnská.

Designblok za uplynulých pätnásť rokov svojho trvania predstavil stovky nových produktov, kolekcií a solitérov. Mnohé z nich stále používame či nosíme, mnohé sa dodnes vyrábajú, niektoré sú súčasťou zbierok svetových múzeí a z niektorých sa stáli ikony. A práve Ikony budú témou jubilejného Designbloku. Ikony v zmysle vecí, ktoré stále obdivujeme a ku ktorým sa vraciame, ikony ako predmety, ukrývajúce genialitu nápadu či silný príbeh, alebo veci, ktoré už pri pohľade na ne vyvolávajú spomienky alebo silné emócie.

Designblok13_visual
fotograf vizuálu: Salim Issa
grafické spracovanie: Martina Černá / Imagery
modelka: Rozalie H, Elite

Tvorcovia, ktorí sa stali ikonami
"Keď sme sa zamýšľali nad pätnásťročnou históriou Designbloku, prezerali si náš archív fotografií a katalógy uplynulých ročníkov, našli sme v nich celý rad vecí, ktoré v nás vyvolali silnú odozvu. Nakoniec sme sa rozhodli tému Ikon zvoliť pre celý Designblok. Okrem produktov, ktoré veľakrát definovali výraz konkrétnych výrobcov či obchodov, môžeme ikony chápať aj ako ich tvorcov, ktorí sa v priebehu rokov ikonami stali sami prostredníctvom svojej práce," vysvetľujú voľbu témy kurátori podujatia, Jana Zielinski a Jiří Macek. Svoj pohľad na pätnásťročnú históriu Designbloku odhalia práve prostredníctvom ikon na rovnomennej výstave, ktorú pripravujú pre Superstudio Designbloku.

Podstata podujatia zostane zachovaná
Okrem špičkového produktového dizajnu boli v programe Designbloku od začiatku prítomné aj šperky či móda. Napriek tomu, že počet vystavujúcich za uplynulých 15 rokov vzrástol zo 14 na vyše 200 a počet návštevníkov zo stoviek na desaťtisíce (1000 návštevníkov v roku 1999, 42 000 v roku 2012), podstata Designbloku zostáva naďalej rovnaká: dôraz na kvalitu predstavovaných produktov, medzinárodný marketingový a obchodný vplyv, permanentné úsilie o prepájanie tvorivých zložiek s výrobou a predajom, rovnako ako podpora mladých talentov a škôl.

zdroj: Designblok/Profil Media


 

    2823

    Súvisiace články