Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Trendy / 24. jún 2013

Stefan Siegel: hľadač módnych talentov

Stefan Siegel (foto: Ben Benoliel)Začínal na míle ďaleko od módy. Zamestnal sa ako analytik tímu korporátneho financovania v banke.

Stefan Siegel: hľadač módnych talentov

24.6.2013

njal_01_profilStefan Siegel (foto: Ben Benoliel)Začínal na míle ďaleko od módy. Zamestnal sa ako analytik tímu korporátneho financovania v banke. Stefan Siegel však v súčasnosti vedie poprednú medzinárodnú platformu NOT JUST A LABEL (NJAL), ktorá podporuje a prezentuje práce začínajúcich módnych dizajnérov z celého sveta.

Čo ťa vlastne inšpirovalo k tomu, aby si založil NJAL?
Myšlienku sme vlastne zhmotnili spoločne s mojím bratom Danielom. Prišli sme na to, že internet môže poslúžiť na vybudovanie základne, ktorá by zhromaždila budúcich módnych dizajnérov, najmä tých, ktorí chcú predstaviť a predávať svoje kolekcie celému svetu. Tejto sfére priemyslu podobná platforma veľmi chýbala. Práve od NJAL sa očakávalo, že pomôže pri vyhľadávaní a objavovaní nových talentov, a to bez akýchkoľvek geografických obmedzení, čiže stane sa doslova globálnou výkladnou skriňou. V roku 2009 sme spustili online obchod ako nový spôsob podpory mladých návrhárov. A keďže začínajúci dizajnéri bytostne potrebovali outlet pre svoje kolekcie, veľmi ochotne sa otvorili záplave príležitostí. V súčasnosti už pripravujeme oslavu piateho výročia NJAL. Za tie roky si totiž v módnom priemysle vybudoval pozíciu jedného z najspoľahlivejších zdrojov.

Koľko ľudí pracuje pre NJAL?
Platformu v súčasnosti tvorí tím 15 ľudí, ale intenzívne premýšľame o ďalšom raste, keďže aj naše projekty sú čoraz väčšie a náročnejšie.

njal_mirkaNaša kolegyňa Mirka Ferklová navštívila londýnske štúdio NJAL osobne. Priestory, v ktorých pracujú títo nadšenci módy, sa nachádzajú v centre Londýna, dýchajú minimalistickým biznis štýlom a finančným duchom. Stefana Siegela, ktorý bol v tom čase pracovne v Barcelone, zastúpil Robert Cavell-Clarke (na fotke s Mirkou), Head of Designer Relations. Stefan však nie je jediným, kto podniká cesty do rozličných krajín, aby vyhľadával mladé talenty. Sám Rob letel na druhý deň do Antverp, kde sa rodia úžasné a neustále nové prístupy k móde.


njal_03Mastori MotwarySám si si vyskúšal prácu v rozličných oblastiach. Ako ti to prakticky pomohlo pri budovaní NJAL?
Prvýkrát som „pričuchol" k módnemu priemyslu už počas štúdia na Ekonomickej univerzite vo Viedni. Našiel som si prácu v jednom obchodnom dome, v oddelení s drahým pánskym oblečením, kde som získal cenné skúsenosti z oblasti retailu. Neskôr som dostal príležitosť manažovať otvorenie vlakovej predajne značky Joop! Nasledovali štyri roky modelingovej kariéry, vďaka čomu som mohol precestovať päť kontinentov a vybudovať si silnú sieť kontaktov z tejto brandže. Po ukončení školy som okúsil svet financií a investičného bankovníctva. Nastúpil som totiž do spoločnosti Ernst & Young v Zürichu, kde som pracoval ako analytik tímu korporátneho financovania. Ten sa postupne stal súčasťou nemeckej privátnej banky Sal. Oppenheim. Vďaka skúsenostiam zo Švajčiarska a dobrým jazykovým znalostiam ma prijali do Merrill Lynch International (oddelenie správy majetku v rámci Bank of America, pozn. red.). Do tejto americkej banky som nastúpil na konci roka 2006. Miesto v poradenskom tíme pre spotrebiteľský, retailový a nehnuteľný sektor ma priviedlo k mnohým významným klientom, medzi ktorými nechýbali ani renomované módne domy. Všetky moje skúsenosti ovplyvnili to, kým som dnes. Verím, že v súčasnosti je veľmi dôležité, aby ste boli všestranným „hráčom". Najmä, keď sa venujete biznisu ako NJAL.

njal_02  Mareunrol'sČo je najlepšie na tom, byť súčasťou módy?
Móda je odvetvie, ktoré sa neustále pohybuje na hrane, osciluje medzi konformitou a inováciou. Ponúka nesmierne veľa aspektov a umožňuje zas a znova objavovať samého seba.

Ktoré módne značky alebo dizajnéri sa stali známymi práve vďaka platforme NJAL?
NJAL poskytuje tímu a spolupracujúcim partnerom jedinečný pohľad nielen na aktuálnu módu, ale aj na jej možnú tvár v budúcnosti. Zaznamenávame totiž všetko vrátane návštevníkov prostredníctvom profilovej stránky. Monitorujeme požiadavky médií, sledujeme, ako prebiehajú online obchody. Zároveň sa stretávame s dizajnérmi osobne, aby sme pochopili ich ciele a zámery. Vďaka tomu sme sa stali silnou sieťou zastrešujúcou mnohých úspešných dizajnérov. NJAL napríklad objavil návrhárov, ako sú Damir Doma, Mary Katrantzou, Rad Hourani či Patrick Mohr. Každý mesiac pribudne do NJAL až 200 nových talentov. Stabilne máme zaregistrovaných vyše 800 dizajnérov v skupine takzvaných Black Sheep, ako označujeme autorov, ktorí majú najväčší potenciál ovplyvniť podobu budúcej módy.

njal_04Mr. HerskinAký je teda podľa teba ideálny štart pre mladých dizajnérov? Je lepšie nájsť si prácu v priemyselnej oblasti alebo sa rovno vrhnúť na vlastný biznis? Spoločne pod jednou značkou, alebo samostatne pod vlastným menom?
Neexistuje správna alebo nesprávna cesta. Niektorí dizajnéri získajú skúsenosti už počas štúdia, iní pre zmenu niekde inde. Samozrejme, mladým ľuďom veľmi pomôže, ak majú možnosť vidieť, ako funguje biznis vo veľkej spoločnosti. Práve to ich totiž pripraví na všetko, čo príde po skončení školy. Čo sa týka značky, tu opäť najviac záleží na tom, aký súlad vládne medzi kreatívnymi „hlavami", ktoré tvoria label.

Čo by mali dizajnéri alebo mladé módne značky robiť, aby zožali úspech?
Zakaždým ma fascinujú najmä dizajnéri, u ktorých inšpirácia odráža ich vlastnú osobnosť alebo ilustruje okamihy v ich živote. Keď čítate popisy kolekcií, často máte pocit, že ste to všetko už niekde čítali. Čo je horšie, mnohé z nich sa píšu až po tom, ako vznikne kolekcia, alebo až vtedy, keď obchodník musí maximalizovať zisk. Skutoční njal_05   Marga Weimans
dizajnéri sú nezávislí, navrhujú, pretože pre nich je to forma sebavyjadrenia a vy to na ich oblečení aj vidíte. Cítim, že trh sa drasticky zmenil, odkedy začala fungovať NOT JUST A LABEL. Myslím si, že práve teraz majú dizajnéri na trhu viac príležitostí než výziev. Napriek tomu by mladým ľuďom malo záležať na tom, aby neboli kreatívni iba v medziach dizajnu, ale aj v otázkach plánovania svojej vlastnej marketingovej stratégie a rastu ich značky, či už si vyberajú odberateľov, alebo sa zameriavajú na svoje regionálne trhy. Žijeme v globalizovanom svete, čo značí, že dizajnéri musia zanechať zastarané metódy a naučiť sa viesť svoj biznis aj na piatich kontinentoch naraz. Príležitosť a výzva môžu byť jedným – všetko závisí od toho, ako sa na to pozeráte.


Navštívil si aj Slovensko. Prezraď nám, aké máš dojmy z našej módnej scény?
Bolo skvelé vidieť, že sa tu robí čoraz viac pre podporu umelcov, dizajnérov, remeselne zručných ľudí a pre predaj ich produktov. Samozrejme, Slovensko je malé, ale zároveň tu vzniká čoraz viac platforiem, ktoré miestnym talentovaným ľuďom dávajú šancu. Myslím si, že je to tiež fantastická príležitosť pre Slovákov, aby kupovali domáce produkty. Spolupracujeme s viacerými skvelými dizajnérmi a v priebehu niekoľkých rokov sledujeme ich progres. Slovensko má dobré základy s bohatou históriou, vynikajúcou ponukou v oblasti kultúry, má svoje galérie a múzeá a zároveň je na skok od Viedne. Som si istý, že o slovenskej móde budeme ešte veľa počuť.

pripravili: Miroslava Ferklová a Anna Salvová
foto: archív Stefana Siegela/NOT JUST A LABEL


 

    3927

    Súvisiace články